We Mgle Wiki
Advertisement

Położenie[]

Rzeczny fort to mieścina zbudowana przy ujściu rzeki Mohar. Miasto jest siedzibą władców Północnego Półwyspu, najdalej wysuniętego w tym kierunku fragmentu Eire, otoczonego prez podmorskie skały i rafy.

Uisce Dún1.png

Choć sam przylądek ciągnie się dalej na północ, uznawany jest za ostatni port dla statków płynących wzdłuż zachodniego brzegu Eire przed niebezpieczną przeprawą przez Morze Północne. Wielu kupców decyduje się tutaj na rozładunek towaru i przeprawę lądem. Miasto położone jest w cyplu tworzącym naturalny port, chroniącym przed zimnymi wiatrami z zachodu i północy, składa się z czterech części. Pierwsza, to fort Uisce Dun, stojący na skraju skalnego klifu, dający ochronę przystani i miastu, oraz dający sygnał statkom z latarni znajdującej się w największej wieży zamku. Druga to miasto w zatoce pod zamkiem, zamieszkane przez miejscowych rzemieślników, uczonych i kupców zaopatrujące w wyroby zamek, port i okoliczne farmy. Choć odcięte od światła słonecznego, oświetlone jest świecącą wodą z podziemnej zatoki (która, jak twierdzą niektórzy ma właściwości uzdrawiające... w każdym razie nie zauważono żadnych szkodliwych skutków jej spożywania). Trzecia to port znajdujący się u podnóża zamku, składający się z kamiennych domów przytulonych do skały, połączonych z zamkiem Uisce Dun siecią tuneli wyżłobionych w naturalnych jaskiniach, w których znajduje się “Podzamcze”. Czwarte to otaczające miasto farmy. Sama rzeka Mohar wpada do morza około poł mili na północ, odznaczając mokradłami ostatnie cywilizowane obszary zamieszkałe przez ludzi.

Polityka[]

Uisce Dun można z łatwością określić jako miasto Odciętych - żyjące własnym życiem, oddalone od problemów “wielkiego świata”, nie przejmujące się wydarzeniami na odległym południu. Mało osób tu dociera i mało odchodzi, większość mieszkańców spędza w jego okolicach całe życie. Miastem rządzi Pan Zamku - Conor Mac Loud, dowodzący garnizonem i latarnią. Jego zalecenia przekuwa w czyny Rada Podzamcza - grupa najbardziej prominentnych mieszczan, kupców i mędrców, zdominowana przez ród Ardalydd. Przystanią i większością kontaktów z przyjezdnymi zajmują się Sjomennowie, a okoliczne farmy są własnością O’Harea. Podobno północne moczary zamieszkują rodziny wywodzące się z Fir Bolgów, ale nie zostało to w żaden sposób potwierdzone.

Fort[]

Ponure zamczysko z jedną więżą - “Dumą Mac Loudów” nazywaną przez zwolenników Lorda Mac Loud (jak Connor życzy się tytułować) lub “Rekompensatą Mac Loudów” jak lubią mówić zwolennicy Ardalyddów, którzy ufundowali miasto. Mimo wielu złośliwości między władcami Fortu i Podzamcza, oraz garnizonami twierdzy i miasta, obie instytucje się uzupełniają i istnieją w symbiozie. Fort jest miejscem niegościnnym, poza garnizonem 40 wojowników zamieszkuje go garstka służby, w stajniach rezyduje kilka koni i psów. Z powodu porywistych wichrów nocą i częstych deszczy, służba na murach jest nielubiana, a warta na wieży przy ogniu jest uznawana za formę kary dla gwardzistów. Sam fort jest zbudowany z zimnego i wilgotnego, omszałego kamienia. Łączy go podziemne przejście do Pozdamcza.

Przystań[]

Jest to drugie okno na świat podzamcza - kilka magazynów, kamienic i tawerna wystająca na pojedyncze molo wystawione w morze, zimą ledwie się utrzymują z ruchu kupieckiego, latem, zarabiają dodatkowo wynajmując pokoje mieszkańcom Podzamcza spragnionych przestrzeni i świeżego powietrza. Pokoje z widokiem na morze są szczególnie cenne. Nikogo nie dziwi, że całość obsługuje rodzina Sjomenn z siwiutkim, jednorękim Ake jako jej głową.

Podzamcze[]

Miato, cechy i uniwersytet prowadzone przez Ardalyddów. Ten ostatni jest właściwie szkołą dla dobrze urodzonych, praktycznie tylko z rodu Ardalydd, a uniwersytetem tylko z nazwy. Produkuje jednak ludzi wykształconych jako jedyny tego typu ośrodek na dalekiej północy.

Pierwotnie szkoła zajmowała się tylko zagadką świecącej wody z zatoki, ale z czasem, wraz z przybywaniem kolejnych mędrców, zamienił się w świątynię mądrości.

Poza tym, jaskinie goszczą sale główne rady Podzamcza, dom rzemieślników i jaskinie służby. Całość zarządzana i pinowana przez Ardalyddów.

Farmy[]

Kilkanaście lat temu, najważniejszym elementem farm pod zamkiem był dworek O’Haerów. Obecnie posiadłość jest nawiedzona i otoczona przez nieprzenikniony labirynt dzikich róż. Wygnana z dworu rodzina zamieszkuje domek dla służby (wyganiająć służbę do drewnianych domów). Mieszkają tam Brendan i Coleen O’Haera - miłe, energiczne, jowialne, głośne, gadatliwe i postawne małżeństwo, mimo ciężkiej sytuacji mieszkaniowej nie tracą poczucia humoru. Sympatyczni, pozytywni,trochę pogodzeni z losem, posiadają na stanie dwie córki: Martę i Deirdrę - swojskie dziewuchy, inteligentne, wygadane, uwielbiają romantyczne historie, oraz syna:: Beglana - młodego, trochę przemądrzałego dzieciaka, który czyje się już dziedzicem. W związku z podupadnięciem O’Hareów, mniejsze farmy zaczęły dzialać na własną rękę i handlować bezpośrednio z Fortem i Podzamczem.

Grobla[]

Advertisement