We Mgle Wiki
Advertisement

Lokacje Lokalizacje i pomysły zawierają lokacje do wykorzystania przy planowaniu sesji.

Starocie

Frakcje i rody występujące w świecie gry.

TOO OLD - To reuse

Rody:

  • Wojowniczy Mac Loud
  • Pracowici Ardalydd
  • Czarujący O'Haera
  • Pływający po morzach Sjomenn
  • Żyjący z naturą Fir Bolg
  • Oraz rozbici Ludzie z Kresów

Frakcje:

  • Rojaliści, szukający silnego monarchy
  • Demokraci, próbujący zbudować współpracę między równymi
  • Odcięci, którzy wywaczywszy bezpieczne miejsce na mapie świata, bronią go za wszelką cenę
  • Odkrywcy, szukając nowych rozwiązań i bezpiecznych miejsc

Przed czytaniem tego fragmentu, warto zapoznać się z Pojęciami podstawowymi i rozdziałem Tworzenie postaci i Tworzenie drużyny.

Pamiętaj, że grając We Mgle grasz z innymi osobami. Chociaż macie inne poglądy na różne sprawy i inaczej podchodzicie do stawianych przez was wyzwań, pamiętaj, graj zespołowo!

Rozdział zawiera przykłady tworzenia postaci, rozwoju postaci, przykładowe Aspekty i Umiejętności.

Tworzenie postaci[]

Sztuczki i Czary[]

Rozwój postaci[]

Przykładowe Aspekty i Specjalizacje[]

O Aspektach możesz przeczytać w poświęconym im rozdziale.

Gdy myślisz o Aspekcie, pomyśl, jakim słowem da się opisać Twoją postać. Jeżeli jesteś w stanie opisać ją 2-3 krótkimi zdaniami lub słowami, prawdopodobnie jest to także dobry materiał na Aspekt. Poniżej lista pomysłów na Aspekty. Lista nie jest zamknięta, możesz wymyślać i dodawać własne. Pamiętaj tylko o uzgodnieniu ich z Mistrzem Gry!

Specjalizacje zawsze powinny być powiązane z jakimś aspektem. Dla każdego z przykładowych aspektów dopisano kilka przykładowych specjalizacji w cechach.

Ciało[]

  • Siłacz: Zapasy, Wytrzymały, Silny
  • Akrobata: Skoczność, Uwalnianie się z więzów, Chodzenie po linie, Skok w dal
  • Twardziel: Bójka, Zastraszanie, Podnoszenie ciężarów
  • Słabiak: Słaby, Szybki, Zwinny
  • Oburęczny: Walka krótkimi mieczami, Rapier i lewak

Rozum[]

  • Geniusz: Projektowanie urządzeń technicznych, Wiedza o magii, Wiedza o urządzeniach
  • Mędrzec: Wiedza o religii, Historia, Status społeczny
  • Bystry: Matematyka, Wiedza - magia, Prowadzenie dochodzeń

Duch[]

  • Tchórz: Szybki bieg, Ukrywanie się, Wzbudzanie litości
  • Arogant: Etykieta, Prawo, Retoryka
  • Pyszałek: Gawędziarstwo, Występy, Żąglerka
  • Szlachetny: Prawo, Retoryka, Reputacja - Szlachetny
  • Odważny: Niezłomna wola, Wytrzymałość